- Over ons
- Veelgestelde vragen (FAQs)
- Productinformatie
- Bestellen
- Betalen
- Verzenden en bezorgen
- Retourneren
- Reviews
- Garantie en klachten
Algemeen
Wat kan ik kopen bij Glazenschilderijen?
Bij ons vind je een ruime collectie aan betaalbare glasschilderijen. Jij kiest zelf jouw favoriete kunstfoto en de gewenste maat. Elk glasschilderij wordt speciaal voor jou op maat gemaakt!
Kan ik ook grotere oplages en zakelijk bestellen?
Jazeker is dat mogelijk! Ben je als zakelijke klant (winkel, kantoor, restaurant, interieurstylist etc) op zoek naar een groter aantal glasschilderijen? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Vermeld in de e-mail wat jouw wensen zijn qua collectie en oplage. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Wat als het glasschilderij dat ik zoek niet in de webshop te vinden is?
Wanneer het glasschilderij dat je wenst niet in onze webwinkel te vinden is, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Wij denken graag met je mee in de mogelijkheden.
Productinformatie
Wat is een glasschilderij?
Glasschilderijen zijn foto/fine art prints in hoge kwaliteit gedrukt op kristalhelder glas. Glazen schilderijen hebben een strakke afwerking en een stijlvolle uitstraling. Perfecte scherpte van de afdruk en ongekende dieptewerking door het heldere glas zorgen voor een prachtig werk aan de muur. Dankzij de verlijmde ophangplaten aan de achterkant is het glasschilderij met twee muurhaken eenvoudig op te hangen. Het glasschilderij komt iets van de muur te hangen wat een modern 'zwevend' effect geeft. Bovendien is de volledige ophanging onzichtbaar aan de voorkant. Kortom, een glasschilderij is een echte blikvanger voor je interieur!
Wat maakt een glasschilderij bijzonder?
Enkele punten waarom een glasschilderij een bijzonder werk is aan de muur:
- Stralende kleuren en prachtige details door hoge kwaliteit prints.
- Unieke glans en natuurlijke reflectie door gebruik te maken van 100% écht glas.
- Prachtige dieptewerking door plaatsing van de foto áchter het kristalheldere glas.
- Strakke uitstraling door de verborgen ophanging; geen schilderij-lijst nodig.
- Stijlvolle moderne look wat naadloos past bij vele interieurstijlen.
- Originele fotokunst (op maat) bereikbaar door betaalbare prijzen.
Hoe wordt een glasschilderij gemaakt?
De basis begint bij het glas. De 4 mm dikke glasplaat wordt op het gewenste formaat gesneden en daarna ondergaat het een speciale thermische behandeling om als 'gehard glas' de volgende stap te nemen. Door het verhardingsproces is gehard glas vijf keer sterker dan gewoon glas. In de volgende stap worden alle glasranden rondom geslepen.
De gekozen foto/fine art print wordt tot op de millimeter nauwkeurig op de achterkant van het glas gebracht. Daarbij wordt gebruik gemaakt van professionele hoogwaardige printers en speciale kwaliteitsinkten. De prints kennen perfecte kleuren en prachtige scherpte. Dankzij deze hoogwaardige druktechniek kun je jarenlang genieten van het glasschilderij zonder dat de kleurintensiteit afneemt.
Daarna wordt het glasschilderij voorzien van een witte folie om doorschijnen te voorkomen. Deze laminering van de achterkant met witte folie dient ook als extra bescherming van de print. De sterke metalen ophangplaten worden bovenaan op de achterkant verlijmd en de afstandshouders worden zorgvuldig onderaan aangebracht.
Na een laatste kwaliteitscontrole wordt het glasschilderij extra stevig verpakt om te kunnen verzenden. De verpakking wordt speciaal voor het glasschilderij op maat gemaakt, zodat het glasschilderij onbeschadigd aankomt. Op het moment dat de bestelling klaar staat voor verzending ontvang je als klant een e-mail met alle verzendinformatie (inclusief track & trace code).
Waar kan ik een glasschilderij ophangen en waar niet?
Je kunt een glasschilderij op verschillende plekken ophangen om ervan te genieten. Maar het is belangrijk om te weten waar het wel en niet geschikt is:
- Wel geschikt voor: Woonkamer, eetkamer, keuken, werkkamer of kantoor, slaapkamer (maar niet boven het bed), toilet, hal/gang/overloop.
- Niet geschikt voor: Buiten/in de tuin, boven een fornuis of kookplaat, boven een bed, op hele warme of vochtige plekken zoals een badkamer, sauna, zwembad, open haard, glazen serre, enzovoort.
Het is belangrijk om deze aanwijzingen op te volgen. Het ophangen van een glasschilderij op niet-geschikte plekken is op eigen risico. We adviseren om de aanbevolen plekken te volgen om mogelijke problemen te voorkomen. Als je twijfelt, kun je altijd contact met ons opnemen via [email protected].
Hoe hang ik het glasschilderij op?
Elk glasschilderij wordt compleet met ophangsysteem geleverd. Het ophangsysteem bestaat uit metalen ophangplaten die al op de achterzijde bevestigd/verlijmd zijn en twee muurhaken. Deze ophangplaten zijn zo ontworpen dat ze het gewicht van het glasschilderij kunnen dragen.
Door het bevestigen (boren en schroeven) van de twee meegeleverde haken op de muur kun je het schilderij gemakkelijk ophangen. Wij noemen dit een "blind ophangsysteem" omdat de bevestiging niet zichtbaar is aan de voorzijde van het glaspaneel.
Het glas van het schilderij hangt ongeveer een centimeter van de muur af. Dit geeft een mooi "zwevend" effect aan het schilderij.
Kortom, elk schilderij wordt helemaal compleet geleverd, inclusief ophangplaten (al bevestigd/verlijmd aan de achterkant bovenaan), afstandshouders (al bevestigd aan de achterkant onderaan) en de benodigde muurhaken, schroeven en pluggen. In een paar eenvoudige stappen hang je jouw schilderij aan de muur!
Onderstaand twee afbeeldingen:
Afbeelding van de achterkant van een glasschilderij met de verlijmde ophangplaten bovenaan en de afstandshouders onderaan. Afhankelijk van het formaat (en daarmee het gewicht) van het glasschilderij zullen de ophangplaten langer zijn.
Afbeelding van de meegeleverde ophangset bestaande uit muurhaken, schroeven en pluggen.
Is het ophangsysteem zichtbaar aan de voorkant?
Nee, na ophangen zul je aan de voorkant geen ophanging zien. Dit geeft een bijzondere en luxe uitstraling aan het werk/glasschilderij aan de muur.
Wordt het glasschilderij compleet geleverd inclusief ophangsysteem?
Ja, onze glasschilderijen zijn altijd compleet en klaar om direct op te hangen. Het complete ophangsysteem bestaat uit ophangplaten (al bevestigd/verlijmd aan de achterkant bovenaan), afstandshouders (al bevestigd aan de achterkant onderaan) en de benodigde muurhaken, schroeven en pluggen.
Kan ik een glasschilderij ook ophangen aan een railsysteem?
Bij elk glasschilderij wordt een ophangsysteem geleverd waarmee je het glasschilderij aan twee muurhaken kunt bevestigen. Deze muurhaken zijn zo ontwikkeld dat ze het gewicht van het glas zeker kunnen dragen. Aangezien er vele verschillende soorten schilderij-ophangrails bestaan, kunnen wij niet op voorhand zeggen of dat mogelijk is. Dit is onder andere afhankelijk van het maximale toegestane gewicht van de haak-koord combinatie, de rail zelf, als ook de wijze van ophangen. Wij bieden geen garantie bij schade als je een ander ophangsysteem gebruikt dan wat standaard meegeleverd is of als je gebruik maakt van een schilderij-railsysteem. Kortom, dit is voor eigen risico.
Van welk materiaal wordt het schilderij gemaakt?
Wij verkopen alleen maar schilderijen gemaakt van écht glas, geen plexiglas of acrylglas. Dit hoogwaardige kwaliteit glas is gehard en heeft een dikte van 4 millimeter. Gehard glas is een veiligheidsglas die vele malen steviger is dan normaal glas. Deze stevigheid heeft het glas te danken aan de extreme verhitting en snelle verkoeling tijdens het productieproces. Kortom, elk glasschilderij is gemaakt van gehard veiligheidsglas en daarmee uiterst sterk, kraswerend en praktisch onbreekbaar.
Werken jullie (ook) met plexiglas/acrylglas?
Nee, wij verkopen alleen maar schilderijen gemaakt van 100% écht gehard glas, géén plexiglas. Gehard glas is een veiligheidsglas dat vijf keer sterker is dan normaal glas. Omdat het glas helder is en een natuurlijke reflectie heeft, zorgt het ervoor dat de foto er echt uitspringt. Plexiglas heeft dat niet of veel minder. Niet voor niets zijn bijvoorbeeld ramen in je huis ook van echt glas en niet van plexiglas.
Hebben jullie ook ontspiegeld glas?
Nee, onze glasschilderijen zijn niet leverbaar in ontspiegeld glas. Wij gebruiken 4 mm dik helder glas. Dit brengt ook de natuurlijke glans/reflectie met zich mee. Het grootste nadeel van ontspiegeld glas is dat het beeld minder helder en minder scherp is dan bij normaal glas. Het effect is dat fotoprints daarbij vager en de kleuren doffer worden. Vandaar onze keuze voor glas mét "natuurlijke reflectie" om de beelden eruit te laten springen. Veel klanten waarderen juist deze (stijlvolle) reflectie/weerspiegeling van het glas. Wil je absoluut geen reflectie/weerspiegeling? Dan is ons eerlijke advies om geen glasschilderij te kopen.
Is het mogelijk om een foto te voorzien van een andere kleurstelling?
Als je een bestaande foto uit de collectie in andere kleuren (bijvoorbeeld zwart-wit of sephia) wilt dan is dat vaak mogelijk. Stuur ons een bericht met je wensen en wij zullen een digitale preview sturen.
In welke maten kan ik een glasschilderij bestellen?
Bij ieder fotowerk staat vermeld in welke maten deze besteld kan worden. Dit zijn maten passend bij de verhoudingen van de foto. Vaak tussen de 8 en 16 verschillende afmetingen. Jij kiest de ideale maat die past bij jouw muur. Het glasschilderij wordt vervolgens op die maat gemaakt. Staat jouw favoriete maat er niet tussen, stuur ons dan een bericht met jouw wensen en bij voorkeur met een foto van jouw ruimte/muur (en afmetingen daarbij). Wij helpen je dan graag verder.
Wat is het gewicht van een glasschilderij?
Een glasschilderij weegt ongeveer 10 kg/m2. Kortom, een schilderij in glas van 100x100 centimeter weegt circa 10 kilo. Bij elk product in ons assortiment hebben wij het gewicht vermeld staan bij de specificaties.
Wat kost een glasschilderij?
Wij kiezen voor eenvoud en transparantie. De prijs wordt alleen bepaald door de afmetingen. Het maakt daarbij niet uit wat jouw gekozen kunstfoto is. Kortom, een glasschilderij met een leeuwenkop in de afmeting 120x80 centimeter heeft dezelfde prijs als een glasschilderij met een schitterend landschap in 120x80 centimeter. Als je jouw favoriete foto gevonden hebt dan kun je kiezen voor de maat wat past bij jouw muur. Vervolgens zie je direct de prijs. Deze prijs is inclusief BTW en inclusief gratis bezorging bij jou thuis.
Waarin zit het prijsverschil met galerieën?
Wij leveren direct online aan consumenten zonder tussenkomst van partijen. Op die manier kunnen wij voordeliger zijn dan de meeste galerieën. Betaalbare fotokunst op glas, dat is waar wij dagelijks naar streven.
Hoe worden de schilderijen verpakt?
Wij zorgen ervoor dat de schilderijen zeer stevig worden verpakt om transportschade te voorkomen. De verpakking bestaat onder meer uit een volledig piepschuim rand rondom het glas, beschermingsplaten en zeer dik karton. Wij bezuinigen niet op de verpakkingskosten. Daarnaast werken wij met bezorgdiensten die gewend zijn om met kwetsbare pakketten om te gaan.
Kan ik de artikelen in een winkel of een showroom bekijken?
Om de prijzen laag te houden hebben wij geen fysieke winkel of showroom. Wij verkopen ons gehele assortiment online rechtstreeks aan consumenten. Op deze manier kunnen wij een ruime en betaalbare collectie aanbieden.
Hoe maak ik het beste een glasschilderij schoon?
Wij adviseren het schoon te maken met een zachte doek. Zorg ervoor dat als je het schilderij aanraakt, dat je handen schoon zijn. Zo voorkom je (nieuwe) vlekken. Als er een vlek zit op je schilderij maak deze dan schoon met lauwwarm water. Gebruik in geen geval schuursponsen of agressieve schoonmaakmiddelen. Deze kunnen het materiaal beschadigen. Voor afstoffen kun je een schone en droge zachte doek gebruiken. Wees altijd voorzichtig dat je het schilderij niet van de muur afstoot of op een andere manier beschadigt.
Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Je kunt online snel en gemakkelijk een glasschilderij bestellen. Dit kan 24 uur per dag en 7 dagen per week. Kies een foto/motief uit een van de collecties op onze website. Kies vervolgens de gewenste maat. Plaats je bestelling in de winkelmand. Daarna kun je zelf beslissen of je als gast wilt bestellen of dat je een account aanmaakt.
De stappen samengevat:
- Stap 1: Om een product te bestellen klik je op de productpagina op de knop "Toevoegen aan winkelwagen".
- Stap 2: Het product is nu toegevoegd aan je winkelwagen. Klik vervolgens rechts bovenin op de "Winkelwagen"-afbeelding en daarna klik je op de knop "Bestellen". Wees gerust dit is nog steeds vrijblijvend en niet definitief.
- Stap 3: Nu ben je beland op de checkout-pagina. Je hoeft bij ons geen account aan te maken om te kunnen bestellen. Je vult alle gegevens eenvoudig in.
- Stap 4: Klik op "Kopen" om de bestelling af te ronden en over te gaan tot betalen. Je wordt daarna doorverwezen naar de instructiepagina om de betaling te voltooien.
- Stap 5: Klaar! Nu gaan wij aan de slag om jouw glasschilderij zo snel mogelijk te produceren en klaar te maken voor verzending!
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Voor Nederland en België rekenen wij geen verzendkosten. Kortom, alle bestellingen in Nederland en België worden gratis verzonden!
Kan ik een bestelling doen vanuit België of een ander land?
Vanuit Nederland en België kun je bij ons bestellen. Neem voor verzending naar andere landen dan Nederland en België contact met ons op. We kijken graag wat we voor je kunnen doen.
Kan ik ook een afwijkend verzendadres invoeren?
Ja, je kan bij het bestellen ervoor kiezen om een afwijkend verzendadres ten opzichte van het factuuradres te gebruiken.
Is mijn bestelling verzekerd bij verzending?
Ja! Wij doen ons uiterste best om het glasschilderij in perfect staat bij je te bezorgen. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren tijdens een verzending. Is je pakket toch beschadigd tijdens transport, neem dan contact met ons op. Uiteraard gaan wij dit kosteloos voor je oplossen!
Hoe annuleer of wijzig ik mijn bestelling?
Het is mogelijk een bestelling te annuleren of te wijzigen tot het moment dat deze door ons in verwerking is genomen. Neem graag zo snel mogelijk contact op met de klantenservice om een wijziging of annulering door te geven. Daarbij is het handig als je je bestelnummer gereed houdt zodat we je nog sneller kunnen helpen.
Wat voor e-mails ontvang ik over mijn bestelling?
Je ontvangt normaliter de volgende e-mailberichten met betrekking tot je bestelling:
- Een bevestigingsmail van je bestelling (inclusief de factuur als bijlage).
- Een e-mail als bevestiging van je betaling.
- Een e-mail met de planning van wanneer je bestelling naar verwachting klaar is voor verzending.
- Een e-mail als je bestelling is klaargemaakt voor verzending (inclusief track & trace code).
Ik heb geen bevestigingsmail of factuur van mijn bestelling ontvangen?
Als je een bestelling hebt geplaatst ontvang je binnen een paar minuten automatisch een bestelbevestiging en factuur op het opgegeven e-mailadres. Het kan tot wel tien minuten duren voordat je bestelling verwerkt is en je een bevestigingsmail ontvangt.
Als je niets hebt ontvangen zit de e-mail vaak verstopt in je spam-folder. Controleer je spam-folder als je je bevestigingsmail niet kunt vinden. Het kan ook zijn dat je een verkeerd e-mailadres opgegeven hebt of dat er spelfout staat in het opgegeven e-mailadres. Stuur dan een e-mail met je naam en adresgegevens naar [email protected] en wij zorgen ervoor dat je alle bestelinformatie zo snel mogelijk alsnog ontvangt.
Wat is de status van mijn bestelling?
Wij houden je op de hoogte over je bestelling via de e-mail. Je ontvangt direct een bestelbevestiging en als de betaling correct is afgerond ontvang je ook een betaalbevestiging. Zodra jouw bestelling klaar is gemaakt voor verzending ontvang je de verzendbevestiging. In de verzendbevestiging vind je de link naar de track & trace code.
Betalen
Zijn alle genoemde prijzen op de website inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die wij via onze webshop communiceren zijn inclusief 21% BTW. De prijs die je ziet, is de prijs die je betaalt. Alle prijzen zijn ook inclusief gratis verzending binnen Nederland en België.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wij bieden meerdere betrouwbare en veilige betaalmethodes aan. Je kunt kiezen voor betalen via iDeal, Creditcard (Visa of Mastercard), PayPal, Bancontact en Klarna Achteraf Betalen.
Wil je achteraf betalen? Kies dan voor Klarna Achteraf Betalen bij het afrekenen. Via Klarna betaal je het volledige bedrag na levering.
Bedrijven kunnen kiezen voor bestellen op factuur. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestelling ook achteraf betalen?
Ja, via de betaalmethode Klarna Achteraf Betalen. Bij het afrekenen kies je voor "Klarna Achteraf Betalen", doorloop je de autorisatiestappen van Klarna zelf, en dan hoef je pas te betalen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen.
Wat kosten de verschillende manieren van betalen?
Alle betaalmethoden zijn gratis!
Hoe werkt Klarna Achteraf Betalen?
Achteraf betalen met Klarna is heel eenvoudig. Door Klarna als betaalmethode te kiezen kun je eerst je bestelling ontvangen voordat je daadwerkelijk betaald. Je krijgt van Klarna 14 dagen de tijd om jouw bestelling te voldoen. De betaaltermijn van 14 dagen start zodra je de bestelling ontvangen hebt.
Klarna hanteert zijn eigen voorwaarden. Bij het afrekenen bepaalt Klarna of je in aanmerking komt voor achteraf betalen of niet. Wij hebben daar geen invloed op. Heb je daar vragen over neem dan contact op met Klarna: https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Waarom lukt betalen via Klarna Achteraf Betalen niet?
Wil je een bestelling betalen met achteraf betalen via Klarna en lukt de betaling niet? Dat is erg vervelend. In sommige gevallen horen wij van klanten dat achteraf betalen om de één of andere reden niet wordt geaccepteerd tijdens het plaatsen van de bestelling. Wat is er aan de hand? Klarna kijkt real time of een bestelling wel of niet kan plaatsvinden. De meest voorkomende oorzaak dat een betaling wordt geweigerd, is omdat de ingevoerde adresgegevens of geboortedatum verkeerd zijn. Controleer dus als eerste of alle gegevens allemaal juist zijn ingevuld zonder typefouten. Een andere oorzaak is mogelijk dat het aankoopbedrag te hoog is om goedgekeurd te kunnen worden door Klarna. Dit is afhankelijk van jouw bestelgeschiedenis, ook bij andere webshops.
Glazenschilderijen kan helaas niet achterhalen wat de reden is van de afwijzing. Wij mogen dit ook niet weten vanwege de privacy. Wij adviseren je in dat geval om contact op te nemen met Klarna: https://www.klarna.com/nl/klantenservice/
Krijg ik een factuur?
Ja, nadat je de bestelling hebt geplaatst ontvang je binnen een paar minuten automatisch een bestelbevestiging en (BTW-)factuur op het opgegeven e-mailadres.
Hoe veilig is online betalen?
Wij hechten er veel belang aan dat jij veilig en gemakkelijk online kunt betalen. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde betaalomgeving van onze betaalprovider Mollie. Je betaalgegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in de adresbalk van je browser voor het woord (https://)www.glazenschilderijen.nl.
Kan ik ook een cadeaubon inwisselen?
Helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk.
Verzenden
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
Jouw glasschilderij wordt pas gemaakt als jij het bestelt. Specifiek voor jou op maat gemaakt. De gemiddelde levertijd bedraagt circa 10 tot 15 werkdagen. Uiteraard begrijpen wij dat je eigenlijk niet wilt wachten, maar het is het wachten altijd meer dan waard :-)!
Wat zijn de bezorgkosten?
Voor Nederland en België rekenen wij geen verzendkosten. Kortom, alle bestellingen in Nederland en België worden gratis verzonden!
Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden in principe alleen binnen Nederland en België. De voornaamste reden is de kwetsbaarheid van onze producten bij het (verder) internationaal versturen. Wil je jouw schilderij naar een ander land verzenden? Stuur ons dan een e-mail op [email protected]. Wij kijken dan naar de mogelijkheden.
Is glas niet kwetsbaar om te versturen?
Ja en nee. Vanzelfsprekend is een glasschilderij een kwetsbaar product. Onze glasschilderijen zijn gemaakt van gehard glas en daarmee vijf keer sterker dan normaal glas. Bovendien wordt elk glasschilderij zeer stevig verpakt voordat deze wordt verzonden. Wij besparen niet op het verpakkingsmateriaal. Bovendien ligt het risico van verzending helemaal bij ons. Het is dus ook volledig in ons belang dat alle glasschilderijen in goede orde aankomen. Daarnaast zijn wij voortdurend bezig met doorontwikkeling van de verpakking om de zeer beperkte kans op schade nog verder te minimaliseren.
Is de verzending verzekerd?
Jazeker! Op alle verzendingen zit transportgarantie. Mocht jouw glasschilderij beschadigd raken, dan gaan wij direct op zoek naar de beste oplossing. Bij verlies gaan wij kosteloos een nieuw glasschilderij maken en versturen. Het risico en de kosten van verzenden ligt dus volledig bij ons. Dit geeft daarbij een gerust gevoel om online te kopen.
Wat is jullie transportgarantie?
Wij staan ervoor dat je jouw glasschilderij in goede orde ontvangt. Mocht er tijdens de verzending schade optreden, dan is dat risico volledig voor ons. Kijk altijd goed de verpakking na bij ontvangst en neem direct contact op als je iets hebt geconstateerd. Eventuele transportschade dient uiterlijk binnen 3 dagen na levering te worden gemeld. Wij maken kosteloos een nieuw glasschilderij en sturen deze zo snel mogelijk naar jou op.
Kan ik een ander afleveradres opgeven?
Jazeker, bij het plaatsen van de bestelling kun je zowel een factuuradres als een (ander) afleveradres opgeven.
Hoe wordt mijn bestelling verstuurd?
Wij werken samen met verschillende vervoerders, onder andere DPD. Daarnaast worden ook gespecialiseerde bezorgdiensten ingezet voor de grote(re) maten. Wij hebben met alle vervoerders afspraken gemaakt hoe om te gaan met deze kwetsbare pakketten. Samen streven wij ernaar je bestelling zo snel mogelijk te leveren.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Als je bestelling verzonden wordt, ontvang je per e-mail de track & trace informatie waarmee je de levering kan volgen. Daarbij wordt door de bezorgdienst aangegeven wanneer ze de bestelling komen bezorgen inclusief een indicatie van de tijd. Tevens kun je de track & trace gebruiken om op de dag zelf je pakket te volgen en op de hoogte te blijven van de leverstatus.
Wanneer ontvang ik mijn track & trace code?
Zodra jouw bestelling is klaargemaakt voor verzending ontvang je een e-mail met de track & trace informatie.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet ontvangen heb?
In principe zou je binnen 3-4 werkdagen na verzendbevestiging je bestelling moeten ontvangen. Het weekend telt daarbij niet mee als werkdagen. Dit is iets langer dan de reguliere 1-2 werkdagen maar dat komt omdat jouw bestelling handmatig wordt gesorteerd bij de vervoerder. Vanwege (vaak) de omvang en ook de kwetsbaarheid van het product. Heb je na 3-4 werkdagen na verzendbevestiging je bestelling nog niet ontvangen? Stuur dan een e-mail naar [email protected]. Wij gaan dan direct bekijken wat er aan de hand is en helpen je zo snel mogelijk verder.
Wat moet ik doen als mijn bestelling met schade arriveert?
Wij vinden het heel vervelend als je glasschilderij beschadigd geleverd wordt. Hoewel wij er alles aan doen om dat te voorkomen, kan het helaas toch gebeuren dat je pakket beschadigd raakt tijdens het transport. Uiteraard willen we dat correct voor je oplossen! Neem zo snel mogelijk contact met ons op via [email protected]. Vermeld in de e-mail je ordernummer en stuur foto's mee van het beschadigde glasschilderij en van de (beschadigde) verpakking. Wij nemen dan contact met je op om dit netjes en snel voor je oplossen. Bewaar de verpakking en beschadigde glasschilderij totdat er een oplossing is. Als wij je vragen om het product retour te sturen vanwege de schade, dan betalen wij vanzelfsprekend de verzendkosten. Stuur je glasschilderij nooit terug zonder eerst contact te hebben gehad met onze klantenservice.
Wat gebeurt er als mijn bestelling niet kan worden afgeleverd?
Afhankelijk van het formaat en de vervoerder wordt het pakket bij de buren afgeleverd, een tweede bezorgmoment ingepland of bij een afhaalpunt afgegeven. Als je bestelling niet kan worden afgeleverd en bij ons retour wordt gebracht, dan zullen wij het aankoopbedrag crediteren maar brengen wij wel retourkosten daarvoor bij jou in rekening.
Retourneren
Hoe werkt het retourproces?
Wil je een glasschilderij retourneren? Meld je retour aan binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Stuur een e-mail naar onze klantenservice [email protected] met daarin je bestelnummer en bij voorkeur de reden van retour. Het is niet verplicht om een reden van retour/herroeping te vermelden, maar wij vinden het wel fijn om dit te weten om er zo van te kunnen leren. Wij sturen je dan de instructies om het schilderij terug te sturen. De kosten van de retourzending zijn wel voor rekening van jezelf. Deze variëren van ongeveer €9 tot €29, afhankelijk van formaat en vervoerder. Na retourontvangst storten we binnen 5 dagen je aankoopbedrag terug. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Bij het retour sturen is goed om met de volgende punten rekening te houden:
- Je kunt uitsluitend retourneren binnen de bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Na melding van je retour heb je 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Buiten deze termijn kunnen wij de retour niet meer accepteren.
- Je mag het product uitsluitend retour sturen als het ongebruikt is (dus nog niet opgehangen) en in de originele verpakking zit. Is een product beschadigd of niet netjes verpakt bij het retourneren dan kunnen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Is het product gebruikt (oftewel opgehangen) of ontbreekt de originele verpakking, dan kan deze niet meer geretourneerd worden.
- Je bent zelf verantwoordelijk bij eventuele beschadiging of verdwijning van het product tijdens het retourproces.
Wanneer ontvang ik de terugbetaling na retourneren?
Nadat je de retourzending hebt afgegeven bij de vervoerder, kan het zo'n 2-3 werkdagen duren voordat het pakket ons heeft bereikt. Je zult daarna de terugbetaling uiterlijk binnen 5 werkdagen ontvangen op dezelfde wijze als waar je de bestelling mee hebt betaald (iDeal, Creditcard, PayPal etc).
Reviews
Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?
Ja, wij zijn aangesloten bij het onafhankelijke keurmerk WebwinkelKeur. Glazenschilderijen.nl komt daarmee door de (jaarlijkse) keuring wat betekent dat wij voldoen aan alle belangrijke Europese en Nederlandse regels op het gebied van kopen op afstand. Wij dragen met trots dit keurmerk omdat dit de betrouwbaarheid van Glazenschilderijen.nl onderstreept. WebwinkelKeur is een onafhankelijk keurmerk waar consumenten ook terecht kunnen met klachten over de aangesloten webwinkel. Als onafhankelijk partij staat WebwinkelKeur tevens garant voor de echtheid van de klantbeoordelingen.
Hoe worden jullie beoordeeld door klanten?
Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel bij Glazenschilderijen.nl. Klanten beoordelen ons via de onafhankelijke partij WebwinkelKeur. Onze klanten beoordelen ons met een dikke 9+. En daar zijn wij natuurlijk supertrots op! Bekijk alle beoordelingen en ervaringen van onze klanten op:
Hoe werken jullie met reviews?
We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur. WebwinkelKeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.
Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven. We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service.
Waar kan ik alle reviews van klanten lezen?
Ben je benieuwd hoe klanten onze producten en service hebben ervaren? Alle klantbeoordelingen / reviews worden verzameld op het onafhankelijke reviewplatform van WebwinkelKeur. Door op onderstaande "knop" te klikken, ga je naar de WebwinkelKeur-pagina met alle reviews (sterren-beoordeling en beschrijving). Bekijk direct wat andere klanten hebben geschreven over Glazenschilderijen.nl:
Garantie en klachten
Hoe is de garantie geregeld?
Voor elk schilderij dat je bij ons koopt, geldt vanzelfsprekend de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Onder deze garantieregeling valt helaas niet schade aan het schilderij die door eigen schuld/handelen is ontstaan. Wanneer je bijvoorbeeld jouw schilderij laat vallen dan valt dit onder je eigen risico. Wij bieden ook geen garantie bij schade als je een ander ophangsysteem gebruikt dan wat standaard meegeleverd is of als je gebruik maakt van een schilderij-railsysteem.
Hoe kan ik een klacht indienen?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland, bijvoorbeeld dat een bestelling wordt beschadigd tijdens transport. Vanzelfsprekend willen we dat netjes voor je oplossen! We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan contact met je op om samen tot een oplossing te kunnen komen.
Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Tevens is het voor consumenten mogelijk om een klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR platform. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Wat als mijn vraag hier niet tussen staat?
Je kunt altijd contact opnemen met ons via [email protected], wij streven ernaar om binnen 24 uur je e-mail te beantwoorden.
Laat een reactie achter
Heb je een vraag of wil je advies?
E-mail ons
Binnen 24 uur antwoord
(op werkdagen)
WhatsApp ons
Binnen 24 uur antwoord
(op werkdagen)
Bel ons
Maandag t/m vrijdag:
10:00 - 16:00 uur
Glazenschilderijen.nl
Japansetuinlaan 4
3452 RV Vleuten
Nederland
BTW-nummer: NL866679881B01
KvK-nummer: 94207119